Re: Занятия на выходных (новая тема)
Добавлено: Вт сен 04, 2018 17:47
Спочатку я зверху облітав апарат після ремонту. Ремонтував я з Настею, так що в якості ремонту був впевнений. Ще раз дуже ретельно перевірів зборку - все в порядку.
Трохи проблем було з висотою підцепу: на одному великому карабіні, за штатну серьгу - високо дуже. За ремінний подовжувач на ньому ж - низько. Довелося ганяти Настю за звичайним карабіном - за подовжувач з ним було низьковато, але припустимо.
На старті слабкий східний, іноді північний вітер. Дочекався рівного (0,5 м/с від сили) і побіг. Незвично по слабкому вітру, але розігнався, біжу, тисну, що є сил. Все рівно після відриву апарат проссів, я запідозрив, що відірвався з малою швидкістю і добирав її на зниженні. Потім, на землі, Настя ніяковіючи підтвердила моє припущення. Гаразд, потрібно згадувати, як бігати УТ-шку, чи саме в цьому апараті щось індивідуальне - учльоти весь день втрачали контроль за кутом на розгоні.
Відлетів від Гори, пустив руки - апарат летів рівно по тангажу (тільки я пузом майже чіпляв ручку - незвично), але трохи почав кренитись вправо (дивно, як раз ліву консоль ремонтували, звично ремонтована може бути "слабіша" за цілу). ще й мене з підвіскою почало повітрям розвертати вправо, поперек потоку.
А тим часом апарат сам вийхов з правого кренчику і трохи перекренився вліво, але трохи. Я зробив висновок, що яскраво вираженого крену в нього немає, ці "перекиди" мгла і погода спричинити.
Взявся за ручку, розвернувся з підвіскою по потоку і повернув вправо, вздовж Гори. Вхід в поворот і вихід з нього - штатно пройшли.
Долетів до "Сходинок", повернув вліво на 90 градусів, одночасно переходячи в вертикаль. Здалося, що на визід з лівого крену знадобилось більше зусиль, ніж для правого. Але поки відніс це до впливу погоди та близкості землі, віиріняв і сів без питань. Апарат визнав годним для учльотських польотів, при нагоді можна його ще раз дооблітати на симетричність правих і лівих кренів.
Польоти учльотів почала Настя.
Перший політ не знімали - я камеру ввімкнути забув:( Що пам'ятаю - було задирання носу під час розбігу, перед відривом. Далі відрив, перехват, набір швидкості - просадка, вже з половини висоти старту непевна споба повернути - УТ-шка не відреагувала майже. Нормальна посадка.
Другий політ: https://youtu.be/Ou8uSbrmVg8
Поки сонце було високо, мені доводилось ходити аж до Льоші, щоб попередити його про політ учльота.
З початку розбігу задирається ніс (легко видно по висоті передньої кромки крила над горизонтом) , після відриву кут тангажу повертається до оптимального. Але на просадку набору швидкості витрачається половина висоти старту. Поворот почала низькувато. Тут можна було трохи обережніше з видачею, бо апарат трохи підвзмив, а потім ковзнув на нижнє праве крило, після чого трохи качнувся назад вліво. Лівий крен не створив, але з повороту вийшов сам і курс крутнувся вліво помітно.
Я потім звернув Настіну увагу на те, що метою повороту є зміна курсу, а не сам крен, що наполягати і стежити треба за зміною курсу.
Для набору швидкості на глісаді вже не було висоти.
Третій: https://youtu.be/U6w-_Dsv3M4
Закид носі вверх під час розбігу менший, але був. Но короткий.
Через це відрив кращий, висоти в польоті більше. Але погода не пустила так просто повернути вправо. Намагаючись виконати координований поворот Настя трохи завісила УТ-шку (0:20 - висота носу над горизонтом дуже велика). УТ-щка повисла, але ковзнула на праве крило. Через це ковзання потім був невеликий "відкат" курсу й крену назад вліво. А тут і земля.
Власне, з землі мені циз взмивань видно не було, тому й не казав про них. Але що треба робити, щоб їх не було:
В процесі входу в поворот потрібно звертати увагу на те, щоб не допускати взмивання апарату від видачі ручки. Якщо після "Притис-Відкренив-Видав" апарат не крениться, а летить майже рівно, задираючи носа, то потрібно не забуваючи відкренювати знов притиснути і видати ручку, повторюю: не забуваючи відкренювати. Іноді так доводиться декілька разів зробити. Головне - не допускати завороту траекторії вверх, не допускати взмивання. Його можна помітити по збільшенню перевантаження при дачі ручки. А звідси правило: при вході в поворот намагатися давати ручку розмірено, щоб перевантаження трималось біля звичної "одиниці" і не зростало.
Бо прямолінійне виконання "Притис-Відкренив" не завжди супроводжується креном, а поки немає крену, то наступну дію "-Видав" виконувати рано. Можна лише повернути ручку в балансирне положення і дивитись на реакцію дельтаплану: якщо крен пішов, то можна і трохи видати, якщо крену нема, то знов притиснути і повернути в балансир, постійно намагаючись відкренити дельтаплан.
Краще поясню голосом і потренувати на учбовій трапеції це потрібно.
Молодець, що після повороту встигла ще притиснути ручку і трохи піднабрала швидкості перед посадкою. Гут.
Женин первый https://youtu.be/ai4TGf6ETUA
Отличное выдерживание угла тангажа, но недостаточно быстро бежал, поэтому отрыв затянутый внизу, да ещё в момент отрыва качнул ручкой вперёд. Мне сбоку казалось, что это для того, чтоб "перепрыгнуть" недокошенную растительность.
Поворот только креном, поздний вывод, поэтому так и не исправил крен до посадки, посадка с началом "циркуля".
Второй: https://youtu.be/a9XqnCy2BN0
Задирание носа в процессе разбега, на отрыве практически штопорный поворот-флюгирование на ветер справа.
Но после отрыва догадался прижать ручку, набрал скорость, даже повернуть попробовал, но уже низко был. И снова невыход из крена до касания - "Фігова мода!"
Трохи проблем було з висотою підцепу: на одному великому карабіні, за штатну серьгу - високо дуже. За ремінний подовжувач на ньому ж - низько. Довелося ганяти Настю за звичайним карабіном - за подовжувач з ним було низьковато, але припустимо.
На старті слабкий східний, іноді північний вітер. Дочекався рівного (0,5 м/с від сили) і побіг. Незвично по слабкому вітру, але розігнався, біжу, тисну, що є сил. Все рівно після відриву апарат проссів, я запідозрив, що відірвався з малою швидкістю і добирав її на зниженні. Потім, на землі, Настя ніяковіючи підтвердила моє припущення. Гаразд, потрібно згадувати, як бігати УТ-шку, чи саме в цьому апараті щось індивідуальне - учльоти весь день втрачали контроль за кутом на розгоні.
Відлетів від Гори, пустив руки - апарат летів рівно по тангажу (тільки я пузом майже чіпляв ручку - незвично), але трохи почав кренитись вправо (дивно, як раз ліву консоль ремонтували, звично ремонтована може бути "слабіша" за цілу). ще й мене з підвіскою почало повітрям розвертати вправо, поперек потоку.
А тим часом апарат сам вийхов з правого кренчику і трохи перекренився вліво, але трохи. Я зробив висновок, що яскраво вираженого крену в нього немає, ці "перекиди" мгла і погода спричинити.
Взявся за ручку, розвернувся з підвіскою по потоку і повернув вправо, вздовж Гори. Вхід в поворот і вихід з нього - штатно пройшли.
Долетів до "Сходинок", повернув вліво на 90 градусів, одночасно переходячи в вертикаль. Здалося, що на визід з лівого крену знадобилось більше зусиль, ніж для правого. Але поки відніс це до впливу погоди та близкості землі, віиріняв і сів без питань. Апарат визнав годним для учльотських польотів, при нагоді можна його ще раз дооблітати на симетричність правих і лівих кренів.
Польоти учльотів почала Настя.
Перший політ не знімали - я камеру ввімкнути забув:( Що пам'ятаю - було задирання носу під час розбігу, перед відривом. Далі відрив, перехват, набір швидкості - просадка, вже з половини висоти старту непевна споба повернути - УТ-шка не відреагувала майже. Нормальна посадка.
Другий політ: https://youtu.be/Ou8uSbrmVg8
Поки сонце було високо, мені доводилось ходити аж до Льоші, щоб попередити його про політ учльота.
З початку розбігу задирається ніс (легко видно по висоті передньої кромки крила над горизонтом) , після відриву кут тангажу повертається до оптимального. Але на просадку набору швидкості витрачається половина висоти старту. Поворот почала низькувато. Тут можна було трохи обережніше з видачею, бо апарат трохи підвзмив, а потім ковзнув на нижнє праве крило, після чого трохи качнувся назад вліво. Лівий крен не створив, але з повороту вийшов сам і курс крутнувся вліво помітно.
Я потім звернув Настіну увагу на те, що метою повороту є зміна курсу, а не сам крен, що наполягати і стежити треба за зміною курсу.
Для набору швидкості на глісаді вже не було висоти.
Третій: https://youtu.be/U6w-_Dsv3M4
Закид носі вверх під час розбігу менший, але був. Но короткий.
Через це відрив кращий, висоти в польоті більше. Але погода не пустила так просто повернути вправо. Намагаючись виконати координований поворот Настя трохи завісила УТ-шку (0:20 - висота носу над горизонтом дуже велика). УТ-щка повисла, але ковзнула на праве крило. Через це ковзання потім був невеликий "відкат" курсу й крену назад вліво. А тут і земля.
Власне, з землі мені циз взмивань видно не було, тому й не казав про них. Але що треба робити, щоб їх не було:
В процесі входу в поворот потрібно звертати увагу на те, щоб не допускати взмивання апарату від видачі ручки. Якщо після "Притис-Відкренив-Видав" апарат не крениться, а летить майже рівно, задираючи носа, то потрібно не забуваючи відкренювати знов притиснути і видати ручку, повторюю: не забуваючи відкренювати. Іноді так доводиться декілька разів зробити. Головне - не допускати завороту траекторії вверх, не допускати взмивання. Його можна помітити по збільшенню перевантаження при дачі ручки. А звідси правило: при вході в поворот намагатися давати ручку розмірено, щоб перевантаження трималось біля звичної "одиниці" і не зростало.
Бо прямолінійне виконання "Притис-Відкренив" не завжди супроводжується креном, а поки немає крену, то наступну дію "-Видав" виконувати рано. Можна лише повернути ручку в балансирне положення і дивитись на реакцію дельтаплану: якщо крен пішов, то можна і трохи видати, якщо крену нема, то знов притиснути і повернути в балансир, постійно намагаючись відкренити дельтаплан.
Краще поясню голосом і потренувати на учбовій трапеції це потрібно.
Молодець, що після повороту встигла ще притиснути ручку і трохи піднабрала швидкості перед посадкою. Гут.
Женин первый https://youtu.be/ai4TGf6ETUA
Отличное выдерживание угла тангажа, но недостаточно быстро бежал, поэтому отрыв затянутый внизу, да ещё в момент отрыва качнул ручкой вперёд. Мне сбоку казалось, что это для того, чтоб "перепрыгнуть" недокошенную растительность.
Поворот только креном, поздний вывод, поэтому так и не исправил крен до посадки, посадка с началом "циркуля".
Второй: https://youtu.be/a9XqnCy2BN0
Задирание носа в процессе разбега, на отрыве практически штопорный поворот-флюгирование на ветер справа.
Но после отрыва догадался прижать ручку, набрал скорость, даже повернуть попробовал, но уже низко был. И снова невыход из крена до касания - "Фігова мода!"